söndag 7 mars 2010

Paradisön och vindskyddet

En halvsolig dag i mars var sista dagen på det gamla vindskyddets tid... En sista grillning och en sista öl innan det skulle rivas. Här på bilden ser vi Johan ta ett sista farväl.

Många hade samlats för att hjälpa till, det nya fina svarta blänkande taket bars upp av de musklade männen övervakade av förmannen längst ner till höger, affenpinschern Micke snart fyra år.

Den stora starka Bjärven behövde ingen hjälp utan klarade sig på egen hand.

Micke skaffade sig snabbt nya kompisar vars far Johan Svensson deltog i arbetet. Mikael var lagomt förtjust i sina nya vänner men fann sig dock och lät sig klappas.

Helt plötsligt dök en främmande man upp för att se till att allt gick som det skulle, pojkarna radade upp sig och fick med beröm godkänt för sitt arbete.

Mest energi av alla hade Johan som här kom släpandes på sin nya skoter. Den var svart och fin och mycket tystlåten. Det rymdes en hel del packning i den och snön kunde den forcera utan problem.

Nej.... det är inte Björn Knutsson som skrivit detta inlägg det är ju Boden Trollings nya "Hangaround" eller "Wannabee" eller vad man nu ska kalla mig. Kameran har jag nästan alltid med mig så jag tänkte att det kan ju vara kul att lägga in lite bilder på denna fantastiska sida. För er som undrar var ni sett mig tidigare så är det inte i en Hollywoodfilm (trots mitt äkta Hollywoodleende...) utan kanske var det på Arken Zoo som är mitt andra hem. Förövrigt så är jag matte till Micke också om nu någon kunnat missa det.

Micke är Boden Trollings lille maskot och är av rasen affenpinscher. Mer om honom och mig kan ni läsa på www.svartatassen.se

En stor brädhög skulle visst bli till ett vindskydd... Inte vet jag men det var så de sa i alla fall. Här forslas brädorna upp för att läggas i en hög.

Skotrar, arbetare och en brädhög, kan det bli mycket bättre??

Johan testar här hur fort hans nya skoter går... Det gick undan kan jag lova!

Solen sken och pojkarna var glada. Tänk vad roligt det kan vara att få stapla några pinnar på hög.

Vindskyddet rivs och är nu ett minne blott. Det nya vindskyddet ska få både treglasfönster, dörr och 42 tums plattv och det har jag själv hört med egna öron så det är ingen hörsägen, så nu är det upp till bevis och jag förväntar mig att bli bjuden på invigningsfesten!

Till minne av vindskyddet...
Bra jobbat pojkar!!
/AL "Boden Trollings hangaround"



2 kommentarer:

Fiskeguide Robert Westin sa...

Bra jobbat :-)

Turola sa...

Jo det var kul att det var många som hjälpte till =)

Kul med många bilder och mycket text!
Tack AL och BK =)