tisdag 4 maj 2010

Is i Luleälv

Nu är det farbart i älven. Sjösättningen är bäst uppe vid reningsverket och nedre överskeppningen. Patrik möter upp mig ovanför Paradisön strax efter åtta på morgonen, efter som han åkte med mig i går så var det hans tur att styra sin skuta i dag. Blå himmel, svag vind, kaffe och trevligt sällskap... behöver jag säga mer =) Vi fiskade där vi tidigare inte kommit åt, man kan lugnt säga att Patrik vet hur man fiskar av ett område på det effektivaste sättet =)
Dagens fångst - 6st godkända.
Fjärde fiskedagen kunde jag hålla upp min första godkända havsöring... vågen stannade på 3,1kg.
Även Patrik fick sin första godkända en underbar dag som denna. vi fick ihop 11st grolle och 9st öringar.
Tack Patrik för en trevlig och minst sagt en händelserik dag.
Mats du ska ha tack för att du kom ut med maten ;)

Inga kommentarer: